Coraz więcej firm podkreśla w swoim marketingu to, że działa w sposób przyjazny naturze. Może to być na przykład ekologiczny sposób produkcji towarów czy wytwarzania energii. Ma to jednak także drugie dno poza wymiarem marketingowym. Tradycyjne źródła energii tracą na popularności i zarówno w skali kraju, jak i całej Unii Europejskiej wprowadzane są coraz ostrzejsze ograniczenia odnośnie ich wykorzystywania. Zielona energia jest przyszłością i firmy, które się do tego jak najszybciej nie dostosują mogą sporo stracić. Wobec tego czy firmy powinny dbać o środowisko naturalne?
Ekologiczne sposoby pozyskiwania energii
Nie da się zaprzeczyć, że niemal każda firma zużywa sporą ilość energii elektrycznej. Działające non stop przez większość dnia komputery, maszyny czy oświetlenie wielkich hal produkcyjnych – te wszystkie elementy składają się na wysokie rachunki za prąd. Kupując go od firm energetycznych wspieramy tradycyjny sposób jego wytwarzania. Są jednak inne wyjścia. Najpopularniejszą z nich jest obecnie fotowoltaika dla biznesu. Panele fotowoltaiczne montuje się w wysokich, dobrze oświetlonych punktach – mogą to więc być na przykład dachy fabryk. Generują one energię elektryczną z energii słonecznej, cały proces odbywa się więc w sposób przyjazny środowisku naturalnemu. Dużym plusem jest fakt, że wydatek na ich instalację powinien być jednorazowy – przez następne kilkanaście lat będziemy już tylko oszczędzać. Taka instalacja może zwrócić się już nawet po kilku latach, w zależności od tego, jak duży był nasz wkład własny i jakie otrzymaliśmy dofinansowanie. Jeszcze kilka lat temu popularne było umieszczanie na budynkach firmowych paneli słonecznych, które mogły za pomocą słońca ogrzewać wodę, aczkolwiek powoli odchodzi się już od tego właśnie w stronę fotowoltaiki.
Zalety bycia eko-przyjazną firmą
Jeśli sam fakt dbania o środowisko, w którym przecież wszyscy żyjemy kogoś nie przekonuje, jest także wiele innych powodów do zainteresowania się zostaniem firmą oficjalnie eko-przyjazną. Jak już zostało wcześniej wspomniane, firmy często zużywają duże ilości prądu, a jego ceny w ciągu kilku następnych lat będą prawdopodobnie jeszcze bardziej rosły. Jeśli nie mamy miejsca lub pieniędzy na naprawdę dużą instalację prawdopodobnie nie będziemy w stanie pokryć samodzielnie całego zapotrzebowania firmy, ale wciąż będzie to pewna niezależność energetyczna. Dodatkowo wykorzystanie zielonej energii pomaga budować dobry wizerunek firmy. W ten sposób jawimy się konsumentom jako firma z duszą, a nie tylko przedsiębiorstwo, które chce jak najwięcej zarobić najmniejszym kosztem.
Bycie przyjaznym środowisku naturalnemu jest nie tylko właściwe pod względem moralnym, ale także bardzo opłacalne. Warto więc zainteresować się takimi rozwiązaniami jak fotowoltaika dla firm czy panele słoneczne.